Monday, June 29, 2009

FADILAT SURAH AL-FATIHAH

+ Membaca sekali Fatihah pahalanya sama seperti membaca al-Quran.

+ Membaca 41 kali selama 40 hari di antara sembahyang sunat Subuh dan sembahyang fardhu Subuh kemudian memohon kepada Allah, insya-Allah dikabulkan.

+ Mengamal membaca 20 kali setiap selepas sembahyang fardhu lima waktu, Allah akan luaskan rezekinya, baiki akhlaknya, mudahkan urusannya, hilangkan kesusahannya, dianugerahkan apa yang diangan-angankannya, mendapat berkat dan kemuliaan.

+ Membaca 41 kali dapat mengubat sakit mata, sakit gigi, sakit perut dan pelbagai sakit lain.

+ Jika dibaca sebanyak tujuh kali pada air dan dicampur sedikit garam lalu diminumkan kepada orang yang terkena sengatan kala, insya-Allah akan sembuh.

+ Membaca dalam keadaan berwuduk 70 kali selama tujuh hari lalu ditiupkan pada air suci lalu diminum, akan memperoleh ilmu dan hikmah dan hatinya bersih daripada fikran rosak.

+ Membaca bersama Bismillah... di antara Subuh dan fardhu Subuh dengan istiqamah; kalau inginkan pangkat terkabullah, kalau fakir akan kaya, kalau berhutang dapat membayarnya, kalau sakit akan sembuh dan kalau punya anak akan menjadi anak solih.

+ Kalau Fatihah itu ditulis dengan huruf-huruf terpisah lalu dilebur dengan air suci dan diminum oleh si sakit, dengan iradah Allah akan sembuh.

+ Jika ditulis dengan huruf Arab pada tempat putih lagi suci dan dihapuskan dengan air dan diberi minum pada si pelupa, akan hilang sifat pelupanya.

Nota: Segala-galanya takkan akan berlaku tanpa izin Allah. Maka carilah keredhaan Allah dengan melaksanakan segala perintah-Nya dan jauh segala larangan-Nya, serta berikhtiarlah dengan sesungguh hati. Insya-Allah.

3 comments:

abah aman said...

Salam mie,
Al-Qur'an adalah mukjizat! Penuh dengan rahsia... Hanya mereka yang mahu yang mendapatnya...

nahmy said...

syukran jazakallah atas artikel penuh info ni...

Sue Sham said...

*membaca Al-fatihah di kepala anak
tiap waktu insyaallah