Wednesday, December 2, 2009

KUCING SUKA PANJAT KERETA ANDA? CUBALAH PETUA INI..!

Our water bottles Pictures, Images and Photos

Hari itu, kebetulan singgah lebih kurang pukul 10.20 pagi di rumah seorang rakan. Mata tertumpu kepada tiga botol berisi air di atas kereta Merc hitamnya. Sebotol di atas bonet belakang, sebotol di atas bumbung kereta dan sebotol lagi di atas bonet depan.

Aku yang pada mulanya tak pasti kenapa botol-botol berisi air itu berada di situ, hanya bertanya bersahaja. "Kenapa botol-botol air atas kereta kau tu?"

"Petua tu," jelas rakanku.

"Petua?" aku mengerut dahi.

"Untuk mengelak kucing daripada naik panjat ke atas kereta, terutama waktu malam," jelas rakanku lagi.

"Oh.., ya ke..? Baru pertama kali aku dengar ni!" balasku.

Rakanku tersenyum bersahaja. Mungkin dia tersenyum kerana aku'ketinggalan zaman' agaknya.

"Tak percaya, cubalah..!" tambahnya.

Aku turut tersenyum.

Namun aku tak berkesempatan nak mencuba. Sebab di rumahku tiada kucing-kucing yang berkeliaran.

Jika di rumah anda banyak kecing berkeliaran, bolehlah cuba petua itu. Mudah-mudahan menjadi..!

Selamat mencuba..!

6 comments:

abah aman said...

salam mie,
ye ke? apa-apa pun cuba...

MAZEMIE MAZ said...

salam Man,
dah cuba ke..?

hijau baju said...

Leh try lah mlm ni...kalo kucing yg kencing kt kereta atopon motor mcmana pulak?

ezzranyunadi said...

Bukan kena kencing kucing, kena kencing ngan manat ni ada la...

ezzranyunadi said...

Bukan kena kencing kucing, kena kencing ngan manat ni ada la...

ezzranyunadi said...

Bukan kena kencing kucing, kena kencing ngan manat ni ada la...